Tae-Bo

program-tae-bo-sala-bucurestiO combinatie de arte martiale, box, exercitii de aerobic si dans pe un fond muzical antrenant, iata secretul acestui nou trend in lumea exercitiilor fizice.

Este promovat de Billy Blanks ca Total Awareness Excellence Body Obedience inca din 1989, acesta ajungand la inceputul anilor “90 antrenorul personal al unor celebritati precum Paula Abdul, Carmen Electra, Brooke Shields, Wayne Gretzky, Goldie Hawn, Saquille O’Neal. Sistemul de exercitii este relativ usor si la indemana oricui doreste sa faca miscare pentru intretinere dar antrenamentele pot fi concepute si pentru slabire sau dezvoltare a calitatilor motrice.

Fenomenul TAEBO, pentru ca a devenit un fenomen, are la baza lovituri de brat si picior in combinatii diverse cu elemente de fitnes si aerobic, viteza de executie si numarul de repetitii variind in functie de tipul de antrenament.

13878Puteti alege antrenamente pentru slabit, dezvoltarea musculaturii, intarirea tonusului muscular sau marirea rezistentei la efort. Nu in ultimul rand, aceste activitati reprezinta un mod de recreere, de relaxare activa. Dupa depasirea dificultatilor de inceput (febra musculara, vointa de a va mobiliza si de a veni la sala), acest sport va va ajuta sa va simtiti mai bine, sa aratati mai bine.

Comparativ cu alte sporturi, taebo-ul prezinta avantajul exersarii fiecarei grupe musculare in parte, acordand astfel intreaga atentie fizicului dumneavoastra. Pentru fiecare grupa musculara exista minim 3-4 tipuri de exercitii. Exercitiile specifice acestora maresc rezistenta la efort si accelereaza consumul de calorii, ajutand la reducerea stratului adipos.

Principalele avantaje ale Tae Bo sunt:

  • Usurinta cu care pot fi abordate miscarile;
  • Combinate cu antrenamente tehnice, in perioadele de initiere atat la nivel de copii cat si la nivel de adulti, in regimul 2+1(antrenamente tehnice+taebo) /saptamana, am observat ca practicantii nu se plictisesc asa usor si nu abandoneaza cursurile din cauza greutatilor intampinate in intelegere si aplicare a tehnicilor, informatiilor si principiilor din karate traditional;
  • La nivel de performanta, sistemul de antrenamente clasice din programul de pregatire al sportivilor de performanta, combinat cu cel putin 2 antrenamente de TAEBO pe saptamana conduc la mult mai bune rezultate, marind rezistenta la  efort, viteza de executie si indemanarea in acelasi timp;
  • Dezvolta rezistenta fizica generala, mobilitatea articulara dar si viteza, intretinand o stare generala sanatoasa si un confort psihic relaxant;
  • Diversitatea miscarilor permite antrenarea tuturor muschilor dar si arderea unui numar de calorii mai mare decat in cazul antrenamentelor clasice de aerobic;
  • Poate fi abordat  ca sistem de exercitii pentru  slabire dar intr-o combinatie obligatorie  cu un regim alimentar si o dieta controlata;
  • Poate fi abordat ca sistem de exercitii pentru dezvoltarea anumitor grupe musculare, reliefare, tonifiere si punere in evidenta a grupelor musculare mari ca biceps, triceps, abdomen, deltoid etc.;
  • Exercitiile combinate cu elemente din gimnastica de tipul Pilates si obligatoriu cu exercitii de relaxare dupa efort conduc la un confort psihic relaxant cultiva si intretine dorinta de a lucra in mod regulat;
  • Exista seturi de exercitii si combinatii pentru incepatori dar si variante pentru avansati, pentru a oferi permanent o diversitate si provocare practicantilor.